Hemköp startar priskrig på hemkörning
I dag startar Hemköp sin e-handel med lösplock. Ett av konkurrensmedlen är billig hemkörning.
– Nu ger vi oss in i e-handelsmarknaden för mat på riktigt. Vi bygger vår lösning på hög transparens och erbjuder samma priser, kampanjer och sortiment som i våra fysiska butiker till riktigt bra leveranspriser – allt för att konsumenten ska vara vinnarna, säger Hemköps vd Thomas Gäreskog .
De butiker som till att börja med ingår är Hemköp Stäket, Hemköp Torsplan och Hemköp Djurgårdsstaden. Senare i höst utökas erbjudandet med ytterligare fem Hemköpsbutiker i Stockholm och Göteborg.
– På sikt är planen förstås att alltfler butiker inom kedjan, runt om i Sverige, ska kunna erbjuda samma möjligheter med e-handel, säger Thomas Gäreskog.
– Vår ambition är att kunna erbjuda matglädje på nätet och genom att nu även erbjuda lösplock av mat så är vi ett steg närmare att sy ihop vårt totala digitala erbjudande med färdiga matkassar, lösplock och starka erbjudanden i fysisk butik. Allt detta för att vi ska vara kundens givna butik, oavsett om man vill handla online eller offline, säger Anna Åkesson e-handelschef på Hemköp.