23948sdkhjf

Klassiskt trikåföretag höjer ribban

Med ny vd höjer 70-åriga trikåföretaget Ivanhoe sitt omsättningsmål.
Det är Tekos nyhetsbrev som rapporterar om Gällstadsföretaget.

– Jag ser positivt på framtiden. Vi har flyttat verksamheten till nya lokaler, nyanställt personal och orderingången ser bra ut. Därför höjer vi omsättningsmålet till 30 miljoner kronor i år, säger nye vd:n Anders Göthager , som är en del av grundarfamiljen.

En ökad export är viktig för att nå det nya försäljningsmålet.

– Vi går bra i Norden, Tyskland och nu senast även i England. Vi har också fått flera nya förfrågningar om ytterligare extern produktion, säger Anders Göthager vidare till Teko.

Märket säljs hos externa återförsäljare, fysiska butiker och på nätet.

Fokus ligger på kläder för aktiv fritid. 90 procent av plaggen tillverkas på hemmaplan, i Gällstad.

Produktionen är hälften egna kollektioner och resten private label.

– Det är ett måste för oss att ha stickningen i Gällstad. Detta för att kunna ha fullständig kontroll över produktionen. Tack vare det blir vi aldrig överraskade av att plaggen inte svarar upp mot våra kvalitetskrav. Något som kan ske om produktionen sker utanför Europa, säger vd till Teko.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062