Optikkedja tillväxtspurtar
Tillväxten blev hela 11 procent under 2015/2016 och aptiten växer. Kedjan söker fler partners för att öppna nya butiker.
Optikkedjan Specsavers ökade omsättningen i Sverige med 11 procent under 2015/2016 till 1,142 miljarder kronor.
Optikbranschen som helhet, hade en tillväxt på 2,5 procent under samma period.
Specsavers skriver i ett pressmeddelande att kedjan sedan etableringen i Sverige 2004 har vuxit till att idag ha 113 butiker över hela Sverige.
Marita Bertilson, vd för Specsavers, framhåller att hon ser stora möjligheter till fortsatt tillväxt och att målet är att växa med 20 nya butiker under en femårsperiod.
Därför är kedjan på jakt efter nya partners.
- Vi vill att fler duktiga optiker, men också andra inom detaljhandeln, med entreprenörsambitioner ska ta steget att bli partner hos oss. Vi har ett unikt utbildningsprogram och erbjuder våra partners möjligheten att snabbt bygga upp en lönsam verksamhet, säger Marita Bertilson.