23948sdkhjf

Här är Stadiums nya koncept

Stadium lanserar ett nytt butikskoncept. Storstadsläge med premiumutbud är profilen.
Öppningen av nya Stadium Pulse sker 22 september på Kungsgatan 8 i Stockholm, i Stadiums befintliga lokal, och i bottenvåningen av Mall of Scandinavia i Solna.

Tanken är att detta ska bli kedjans premiumkoncept för stadsbor, där kunden ska hitta speciella kollektioner, inspireras och få expertrådgivning. Fokusområden är träning, löpning, sportkläder och sportskor.

Stadiums ledning har identifierat ett tomrum på marknaden som de här centralt belägna butikerna ska fylla.

– Vi har skapat Stadium Pulse för att möta konsumenter som söker det senaste och bästa inom träning, löpning, sportswear och sneakers. Stadium Pulse-butikerna ska inte ersätta våra befintliga butiker, utan med dessa kan vi erbjuda något nytt inom sport och sportmode som ytterligare stärker vår ställning som den moderna sportkedjan, säger Karl Eklöf , vd på Stadium.

Stadium Pulse-butikerna kommer att vara mindre än befintliga Stadium-butiker till ytan, både formatet och interiören är anpassad för att passa in i en storstadsmiljö. Besökaren kommer mötas av en kombination av färger, ljus och digitala skärmar och sortimentet kommer att bytas ut oftare än i vanliga sportbutiker och delar kommer endast att finnas hos ett fåtal andra återförsäljare.

– Förutom sortimentet har personalen handplockats. Tack vare deras träningsintresse och kunskap kommer Stadium Pulse erbjuda expertkunskaper i klass med en nischbutik, på flera områden, säger Karl Eklöf.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064