Fortsatt sportigt för byggkedjan
Bauhaus fortsätter som Svensk friidrotts huvudsponsor i ytterligare fyra år.
Nu förlänger byggkedjan avtalet som huvudsponsor till Svensk friidrott fram till och med 2020.
– När vi tecknade avtalet var friidrotten ganska ny för oss, men under resans gång har det utkristalliserat sig att Bauhaus som företag och varumärke passar väldigt bra för friidrotten och vice versa då det är en sport som passar alla, vilket vi tycker om, säger Johan Saxne , marknadschef på Bauhaus.
Under åren har byggkedjan alltmer engagerat sig i friidrotten och är sedan 2015 även titelsponsor för Bauhaus-galan, Diamond league-galan på Stockholms stadion.
Breddmotion
I det nya avtalet finns en större satsning på den verksamhet som sker utanför arenan. Bauhaus kommer att lägga stor vikt vid Svensk friidrotts satsning på motionslöpning och aktiviteten Sverige på fötter. Det är dels en aktivitet i rörelsens tecken där så många i Sverige som möjligt att röra på sig under en och samma timme och dels ett tio veckor långt motionsprogram.
– Det är egentligen det vi brinner mest för, att få gemene man att motionera och börja röra på sig. Vem som helst kan bli sin egen definition av elitlöpare och sätta upp sina egna mål. Tillsammans med Svensk friidrott tror jag att vi kan nå ut till svenska folket med just det budskapet, fortsätter Johan Saxne.