23948sdkhjf

Mer shopping i Barkarby

Hårt konsumenttryck gör att efterfrågan på lokaler i Barkarby ökar. Snart utökas Stockholm Quality Outlet med 70 nya butiker.
Stockholm Quality Outlet i Barkarby expanderar. Just nu är man i färd med att bygga ytterligare 4000 kvadratmeter outlethandel där man skapar plats för sammanlagt 70 nya butiker.

I ett pressmeddelande skriver fastighetsägaren TRUVA att antalet besökare ökade med 9 procent under 2015 och att det ökade trycket drivit fram behovet av bygga ut handelsplatsen.

"Konceptet har helt enkelt visat att det går att skapa en shoppingdestination av internationella mått i Stockholm" skriver de.

I och med nybygget kommer man kunna göra plats för nya, internationellt starka varumärken som By Malene Birger, Guess, Eton, Happy Socks, Röhnisch, Calvin Klein, John Henric, Samsøe & Samsøe och Espresso House. Dessutom ger expansionen möjlighet för Hugo Boss och Tommy Hilfiger att nästa dubblera sina butiksytor.

–Vi har haft ett stort antal intressenter inför utbyggnaden. Trycket att etablera sig på Stockholm Quality Outlet har varit högt och det är jätteroligt att vi har knutit ett antal internationellt starka varumärken till oss – och att vi nu är i slutfasen med att knyta avtal med fler efterlängtade kvalitetsvarumärken, säger Jessica Fredriksson på CBRE Asset Services som ansvarar för uthyrningen i samband med expansionen.

Den befintliga delen rustas också upp och där får man plats med två nya varumärken: Barnklädesmärket POMPdeLUX, och klädkedjan MNO, som bland annat har Under Armour i sortimentet.

– Nu kan vi erbjuda 30 procent mer av smartare shopping, säger Lena Atterling , Marketing Manager på Stockholm Quality Outlet.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078