Media Markt visar mässa i sociala medier
Media Markt använder Snapchat, Instagram och Facebbok för att visa kunderna vad som händer på IFA, en av världens största teknikmässor.
I år hålls teknikmässan IFA i Berlin. teknikmässan Där visar kända varumärken som Samsung, LG, SONY, FITBIT, Lenovo, Motorola, Asus, Acer, Huawei, ZTE & Nubia med flera upp sina nyheter för tusentals besökare.
Media Markt kommer att direktrapportera via Snapchat, Instagram och Facebook för att ge sina kunder en inblick i vad som sker på mässan.
– Vi vill uppmuntra våra följare att komma med önskemål om vad de vill se. Det är viktigt för oss att interagera med vår målgrupp, och det finns något för alla, inte bara spel, säger Felipe Briones ,Online & Digital Marketing Manager i ett pressmeddelande.
Några highlights som Media Markt kommer att fokusera lite extra på är TV-apparater, smarta armband, VR och vad följarna vill se.
Felipe Briones framhåller att kunderna kommer att kunna följa Media Markt live på mässan genom den nya funktionen ”stories” på Instagram samt på Snapchat.
De kommer även publicera vanliga inlägg samt samla alla godbitar på www.mediamarkt.se, berättar han.
De första två dagarna direktrapporterar Media Markt via sina sociala kanaler men de kommer också att fortsätta rapportera nyheter fram till och med mässans sista dag den 7 september.