23948sdkhjf

Jysk sätter nya mål

Nu vill danska möbelkedjan Jysk öka takten i Sverige. - De kommande tolv månaderna förväntar vi oss att flytta ett trettiotal butiker till nya och bättre lokaler och att öppna sex helt nya butiker, säger Sverigechef Johan Sjödin.
Fler än fem nya butiker varje år. Det är möbelkedjans Jysks stolta facit sedan den första svenska butiksöppningen i Malmö 1991.

I år firar kedjan 25-årsjublieum i Sverige och kan idag snart räkna in 140 svenska butiker. Förutom en ökad expansionstakt vill man också fila på sin image. Johan Sjödin är frank:

– Enkelt uttryckt förknippar många svenskar Jysk med en dyster butik inrymd i en före detta bilfirma. Att det har blivit så beror nog på att kedjan början av sin tid i Sverige expanderade väldigt snabbt och därför blev tvungna att använda lokaler som inte var riktigt lämpade för butiker.

Johan Sjödin fortsätter:

– Men under senare år har vi flyttat nästan alla våra mer olämpligt placerade butiker till mycket finare lokaler, och jag är väldigt stolt över medarbetarnas prestationer.

Nu vill kedjan använda jubiléet till att öka kännedomen om kedjan, framtoningen och arbetet som gjorts för att höja produktkvaliteten:

– Våra undersökningar visar att de som handlar på Jysk är betydligt mer positiva till våra butiker än de som inte har för vana att handla hos oss. Man kan säga att det underlättar för oss på flera sätt. Vi måste helt enkelt se till att fler kommer till våra butiker, för de allra flesta som faktiskt sett vad vi har att erbjuda kommer tillbaka, säger Johan Sjödin.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093