23948sdkhjf

Katalogregn hos Mio

Möbelkedjan Mio trycker den här gången upp rekordmånga ex av sin höstkatalog: 2,7 miljoner exemplar – en miljon fler än förra hösten.
Ledningen förklarar katalogexplosionen med hög efterfrågan och fortsatt mycket stort inredningsintresse hos svenska hushåll.

– Vi ser en fortsatt stark försäljningsutveckling i Mios samtliga butiker och e-handel. Hushållen är köpstarka och hemmet sätts främst av väldigt många samtidigt som lusten att förnya med nyheter alltid är som störst under hösten, säger Mios vd och koncernchef Björn Lindblad .

Skickas ut brett

Katalogen skickas ut till Mios kunder och dessutom till samtliga hushåll i utvalda områden, bland annat Stockholm och stora delar av Skåne.

– För att Mio är det avgörande att kombinera inspiration och prisvärdhet med hög tillgänglighet. Mio-katalogen i ny rekordstor upplaga är ett sätt, fler butiker samt utvecklad e-handel ett annat, säger Björn Lindblad.

Fler nya butiker i kedjan

I samband med att katalogen lanseras i augusti öppnas också två nya butiker, en i Kungsbacka och en i Katrineholm.

Därmed har kedjani 69 butiker runt om i hela Sverige och Åland. Ytterligare två butiker öppnar senare i höst i Ängelholm och i centrala Malmö.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063