Mässa med fokus
Det drar ihop sig till Optikmässan i Kista.
Mässledningen flaggar för många nyheter denna gång: Modevisning, trendföreläsning, trendmonter och motsvarande broschyr liksom "Instagram-fotostudio".
Trendexperter Lotta Ahlvar med team svarar för trendinstallation och modevisningar.
Mässan bjuder på ett stort antal seminarier och workshops. Här kommer till exempel två optiker i Värnamo som valde en ny väg att berätta om sin resa.
– Vi gör allt från det enklaste körkortstest till kontroller före och efter olika ögonoperationer – men vi säljer inga glasögon, säger Leif Petersson och Jeanette Brandt från Eye clinic i Värnamo.
Med specialiteter som kontaktlinser, ögonhälsokontroller, torraögon-anlyser och pigmentepitelmätning står de mot lågprisracet.
Sociala medier både fascinerar och förbryllar många handlare. Till mässan kommer Bonnier Tidskrifters digitala chef Frida Boisen som guidar till hur varumärken kan byggas i sociala medier. Hon tar avstamp i sin bok ”Digital succé – så lyckas du med sociala medier” .
På fredagkvällen är det möjlighet till mingel och skoj med branschfest på Münchenbryggeriet.