Komiker kampanjar för Gina Tricot
Komikern Cissi Forss är nytt kampanjansikte för Gina Tricot i höst. Hon blev folkkär som Ica-Cindy för några år sedan.
Det blir traditionellt kampanjmaterial, kompletterat med en serie kortfilmer som producerats för sociala medier.
– Cissi Forss är en perfekt ambassadör för Gina Tricot. Hon är otroligt begåvad, rolig och charmig. För ossrepresenterar hon en ny generation av power-kvinnor. Vi tycker dessutom att det är väldigt roligt att hon för ett par år sedan, under sin tid som ICA-Cindy, gjorde en parodi på vårt varumärke. Cirkeln är nu sluten så attsäga, säger Alexandra Davidsson , PR-chef på Gina Tricot i ett pressmeddelande.
Cissi Forss kommer dessutom att medverka i Gina Tricots stadsguide, Guided by Style, som lanserades tidigare under året. I guiden delar hon med sig av sina favoritplatser och smultronställen i Stockholm.
Kampanjen och kollektionerna släpps i samtliga Gina Tricot-butiker och på ginatricot.com med start den 18 augusti.