Matkedjan hoppar på Pokémon-hypen
City gross är snabba att haka på "mobiljakts-trenden". Nu lanserar kedjan en tävling där kunder uppmanas att jaga Pokémons i och i närheten av kedjans butiker.
Nu surfar City gross på trenden för att locka spelsugna kunder till sina butiker för att fånga Pokémons. Med början idag lanserar kedjan en egen tävling och riktade erbjudanden.
– Vi märker att kunder spelar när de besöker våra butiker och har bestämt oss för att uppmuntra detta fenomen genom att bli en aktiv del av spelupplevelsen med en egen tävling och erbjudanden riktade till spelare, säger Thérèse Lundquist , ansvarig för satsningen hos kedjan.
Mobiljaktsintresserade kunder kan delta i tävlingen genom att lägga upp så många bilder man önskar taggade med #citygrosspokemon på nätet på Pokémons man fångat i eller i närheten av City gross-butiker under några veckor fram till mitten av augusti.
Vinnaren får kedjans matkasse hem under en månads tid.