H&M överträffade förväntningarna
Bättre rörelseresultat och bättre bruttomarginal än väntat för H&M. Nya butiker och snabb utrullning av onlinehandel i pipeline.
Analytikerna hade väntat sig ett rörelseresultat på i genomsnitt 6.789 miljoner kronor.
Bruttomarginalen blev 57,6 procent, jämfört med förväntade 57,4 procent.
H&M upprepar sin målsättning att öppna cirka 425 nya butiker netto under verksamhetsåret 2015/2016.
"Vi tecknar mycket fördelaktiga butikshyreskontrakt", kommenterar bolaget i delårsrapporten.
Kina och USA kommer bli de marknader under 2015/2016 med flest nya butiker.
De nya länder H&M planerar att gå in i senare under 2016, under hösten, är Nya Zeeland och Cypern, vilket tidigare kommunicerats. Nästa år planerar bolaget att öppna fyra till fem nya H&M-marknader varav Colombia är en.
Även två nya onlinemarknader öppnar under hösten; Kanada och Sydkorea, vilket är enligt plan.
"Och under 2017 fortsätter vi den snabba utrullningen av H&M:s onlinehandel till ytterligare marknader", heter det i rapporten.