23948sdkhjf

Hemköp lanserar e-handel

Sena på bollen - men nu drar Hemköp igång e-handel. Det ska bli både matkassar och lösplock när e-handeln drar igång efter sommaren.
Lösplock, men också färdiga middagslösningar i form av färdigplanerade matkassar blir det när Hemköp startar sin e-handel efter sommaren.

I ett pressmeddelande skriver Hemköps att första steget i deras e-handelssatsning är middagslösningar i form av färdigplanerade matkassar. Det startar efter sommaren.

I en andra fas kommer Hemköp under hösten att även starta traditionell e-handel med lösplock med start i tre butiker: Torsplan, Djurgårdsstaden och Stäket.

Kunderna kommer att kunna välja mellan att få sina matvaror hemlevererade eller hämta upp dem i någon av de tre butikerna.

– Vår e-handel kommer att präglas av matglädje och matinspiration, men även prisvärdhet och enkelhet. Våra kunder kommer alltså att känna samma sak som när de handlar i våra butiker, säger Thomas Gäreskog ,vd för Hemköpskedjan.

När det gäller matkassarna har Hemköp valt att samarbeta med företaget Middagsfrid som har lång branscherfarenhet av middagslösningar.

– Middagsfrid är en naturlig partner De har en matfilosofi och ett hållbarhetstänk som ligger väldigt nära vårt, säger Thomas Gäreskog.

Under 2015 ökade försäljningen av livsmedel på nätet med 39 procent och i år förväntas ökningen hamna på ytterligare +38 procent, enligt HUI research. Under första kvartalet 2016 var ökningen 32 procent. Middagslösningarna ökade med 21 procent, medan lösplocket ökade med 43 procent under samma period.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.071