Mood Stockholm ökar
Omsättningen för Mood Stockholm ökade med 19 procent i april, jämfört med samma månad förra året.
Mood Stockholm, öppnade i mars 2012. Ägaren , AMF fastigheter skriver i ett pressmeddelande att handelsplatsen snabbt kommit att bli "en av citys naturliga träffpunkter för stockholmare och turister".
Frekventa besökare i Moodgallerian har kunnat konstatera att det genom åren skett ständiga förändringar. Från start har restaurangerna som café Egoïste och Boquerian varit framgångsrika, men från start var det tunnare i butikerna. Många butiker har haft pop-upkaraktär. På senare tid har fler skönhetskoncept etablerats exempelvis Rapide som är experter på ögonbryn, och Air Bar som jobbar med att styla hår.
– Den ökade omsättningen beror till stor del på att vi har valt butiker inom liknande kategorier, till exempel inom design, barnmode och tillbehör och även skönhet. Butikerna lyfter varandra vilket ligger till grund för det positiva resultatet. Vi är väldigt stolta över att Mood Stockholm idag har en stor efterfrågan från starka varumärken som vill etablera sig hos oss, säger Annika Ljungberg, marknadsområdeschef Mood Stockholm i pressmeddelandet.