23948sdkhjf

Jollyroom dubblar

Näthandlaren Jollyroom närmast fördubblade sin försäljning förra året. – Vi har haft en kraftig tillväxt hittills under 2016. Vi kommer nå målet, att omsätta över 600 miljoner kronor 2016, säger vd Ole Sauar.
2014 omsatte Jollyroom, som säljer barn- och babyprodukter på nätet, 197 miljoner kronor exklusive moms. 2015 fördubblades omsättningen till 392 miljoner. Och tillväxten är lönsam, konstaterar ledningen.

– Vi ökade kraftigt på samtliga marknader i Norden och börjar nu etablera oss starkt även i Danmark och Finland. säger Ole Sauar .

Jollyroom vill reducera varuflödet mellan producent och slutkund.

– Allt för många varor skickas kors och tvärs i Europa inom vår bransch vilket kostar enorma summor. Vi önskar att våra varor ska gå direkt från fabrik till vårt centrallager i Göteborg, därifrån skickar vi varan vidare till slutkunden i Norden. De pengar vi sparar på detta ger vi till kunden i form av ett lägre pris, säger Ole Sauar.

I slutet av förra året utökade Jollyroom sina lokaler från 11 300 till 21 000 kvadratmeter kontor och lager på Tagenevägen utanför Göteborg.

Jollyrooms mål är att nå en miljard i omsättning 2017.

– Vi växer kraftigt i hela Norden och hittills ligger vi bra till i förhållande till målet. Det är dock viktigt för oss att växa med fortsatt lönsamhet, vi avslutar därför leverantörssamarbeten och arbetssätt som inte bidrar positivt till vår lönsamhet, säger Ole Sauar.

Ole Sauar, vd och tillika grundare, äger bolaget med en andel på 60 procent. Egmont har blivit aktieägare under de senaste åren och kontrollerar 36 procent.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.049