23948sdkhjf

Svenskt e-handelslösningsbolag till Japan

Vaimo, global leverantör av e-handelslösningar på Magento, etablerar sig i Japan.


Vaimo skriver i ett pressmeddelande att det nya kontoret i Tokyo är ett resultat av det strategiska partnerskapet med transcosmos, ett av Asiens största e-handelsbolag, som Vaimo ingick i september 2015 och att Tokyo-kontoret kommer att bemannas av nyanställda samt befintliga anställda på transcosmos.



I pressmeddelandet framhålls också att expansionen till den japanska marknaden är del av Vaimos strategi för att bli världens ledande e-handelsleverantör för lösningar som baserar på plattformen Magento.

Japan är en välutvecklad e-handelsmarknad, tre fjärdedelar av invånarna handlar på nätet och 89% av e-handelskunderna har genomfört ett köp från en mobil enhet. Japan exporter en signifikant andel av sina produkter, främst till USA och Kina. Under 2015 omsatte e-handeln i Japan 104,7 miljarder USD. Marknaden hade en tillväxt på 14,6% inom B2C- och 5% inom B2B-segmentet under 2014, detta enligt siffror från Japans Ministerium för Ekonomi, Handel och Industri.

− Vi ser en stor efterfrågan på skalbara e-handelsplattformar som Magento i Japan, både från kunder inom B2C och B2B. Vår framtida plan är att öka vår närvaro även utanför Japan och erbjuda våra tjänster på fler marknader. Vår asiatiska expansion tog sitt avstamp 2015 i och med partnerskapet med transcosmos och genom etableringen av vårt kontor i Dubai. Tokyo-kontoret tar oss ett steg längre på denna resa, säger David H o lender, CEO på Vaimo.

På både Magento och på transcosmos är man mycket nöjd med det nya samarbetet:

Vi har sett hur bra Vaimos Magento-erbjudande har tagits emot och att det finns en stor tilltro till det i USA. Vi tror att samarbetet ger oss en stor fördel gentemot våra konkurrenter, vilket är anledningen till att vi vill använda Vaimos Magento-expertis för att kunna erbjuda högkvalitativa e-handelslösningar till japanska bolag, säger Yuichiro Kubo, General Manager på transcosmos inc.

− Vaimos expansion och etablering på den japanska marknaden är förstås ett tecken på bolagets otroliga framgång och tillväxt men också för hela Magentos ekosystem, säger Art Boyd , Head of Worldwide Channel Sales på Magento Commerce.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063