23948sdkhjf

Lågprisaktör säljer mat på nätet

Det stora lågprisaktören vill inte tappa barnfamiljerna till e-handelsaktörerna. Nu är det dags för billig mat på nätet.
Willys blir den första lågpriskedjan som startar handel med mat på nätet. Det ska bli samma priser som i butik.

Under 2015 ökade försäljningen av mat på nätet med 39 procent och i år förväntas ökningen landa på ytterligare 38 procent, enligt HUI Research. Nu ger sig Willys in i kampen om matkunderna på nätet: i tre testbutiker öppnar Willys möjlighet för att handla mat via Willys sajt och app. Det blir Kungsbacka söder om Göteborg och Rissne samt Länna i Stockholm. som blir först ut. Efter test och utvärdering är intentionen är att expandera till fler områden och fler butiker, med inriktning på större städer.

– Många av våra kunder vill handla mat på nätet och vi vill finnas där våra kunder finns. Som lågpriskedja har vi en viktig funktion att fylla för kunder som vill e-handla men som inte är beredda att betala orimligt mycket, säger Willys vd Thomas Evertsson i ett pressmeddelande.

Kunderna kommer att kunna handla varor ur Willys sortiment, till samma priser som i butikerna. Willys kommer att erbjuda både hemleverans och upphämtning av de färdigpackade kassarna i butik. Willys satsar framförallt på det senare alternativet och har tagit fram speciella upphämtningsstationer i anslutning till butikerna där man snabbt och smidigt kan hämta sina kassar efter att ha klickat hem det man vill ha och betalat på nätet. Kunden parkerar i direkt anslutning till stationen och hämtar sina kassar ur skåp, som öppnas med en kod.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063