Fixarkedja hyr ut maskiner
Varför fylla garage och förråd med maskiner som bara används vid ett begränsat projekt? Fixarkedjan Bolist har fångat upp att deras kunder många gånger hellre vill hyra än köpa.
Under senare år har kedjan utvecklats från att vara en spretig kedja med otydlig profil, till att bli en tydlig aktör som strävar mot att integrera sina fysiska butiker med ett digital erbjudande.
Bolist skriver i ett pressmeddelande att uthyrningen av maskiner är en del av det digitala konceptet.
Butikerna utrustas med digitala skärmar där kunden enkelt kan leta bland butikens uthyrningssortiment. Samma sortiment kan kunden även boka via bolist.se. Konceptet riktar sig mot både proffs- och konsumentkunder.
–Vi är mycket glada över att kunna lansera detta koncept. Det finns en tydlig efterfrågan bland våra kunder på att kunna hyra specialmaskiner när de besöker en bygghandel. Att dessutom göra detta digitalt möjliggör att alla butiker kan erbjuda ett fullgott sortiment av hyrmaskiner oavsett butiksyta, säger Tomas Fritzon ,vd för Bolist.