23948sdkhjf

Kärnkunden i fokus för Kappahl

Danny Feltmann Espersen är Kappahls nye vd sedan fem månader tillbaka. I en färsk intervju med Göteborgsposten talar han om vikten av att fokusera på kärnkunden och jobbet med att få kunderna att vilja handla mer till fullpris.
Göteborgsposten har gjort en större intervju med Kappahls vd Danny Feltmann Espersen .

En nyckelingrediens i artikeln är att vd konstaterar att kedjan har goda förutsättningar, med utgångspunkt i "supplykedjan, distributionen, 370 butiker, onlinebutik", men att det har varit sortimentet som inte fungerat.

– Vi ser att kunderna inte längre vill handla till fullpris, utan till nedsatt pris. Då måste kollektionerna bli bättre, säger han i intervjun och avslöjar att kedjan snart får en ny design- och sortimentschef.

Han pratar om att göra det enkelt för kunderna, till exempel att tydligt visa hur plaggen kan mixas och användas tillsammans, som ett led i att öka försäljningen." Få ihop garderoben redan i butiken" som Danny Feltmann Espersen uttrycker det för Göteborgsposten.

Kedjans nyckelkund är "kvinnan mitt i livet" som vill ha kvalitet och inte har behov av att vara särskilt trendig:

– Kappahl vill inte komplicera saker och göra mode svårt, vår kund vill inte sticka ut och vårt brand kommer aldrig heller sticka ut. Vi är ingen first mover, det finns det andra som är, säger Danny Feltmann Esperseni intervjun.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063