Virtuella pop up-butiker fångar solnedgången
Den svenska sportiga kedjan satsar på något helt nytt: virtuella pop-up butiker. Butikerna finns enbart på specifika platser och är öppet bara i soluppgång och solnedgång.
De kunder som tagit reda på dagens platser, beskrivna av sportkedjan som några av "världens vackraste", tar sig dit vid solens upp- och nedgång, och slutför en utmaning får chansen att välja fritt i den virtuella pop up-butiken.
Butikerna anpassar sitt utbud efter väderleken på plats.
Några exempel på kvällens destinationer är Vita Bergen och Hagaparken i Stockholm, Oslo Viewpoint, Isa Bridge i München och Aiguille du Midi i Chamonix.
Kampanjen har förstås en egen hashtag så att det hela kan delas på Instagram.
– Vi har öppnat virtuella butiker runt om i Europa för att uppmana människor att aktivera sig och vi hoppas att så många som möjligt antar utmaningen, säger Jeanette Francke , marknadsdirektör på Peak Performance.
Kampanjen pågår från och med idag, 14 april, till 9 maj.