K-rauta rustar digitalt
Byggvaruhuskedjan K-rauta, har tagit fram ett nytt gränssnitt och en responsiv sajt. Nu erbjuder kedjan fullskalig e-handel.
E-handelssajten har utvecklats mot bakgrund av att e-handeln i byggbranschen vuxit kraftigt på senare tid och att allt fler konsumenter väljer att göra sina inköp online.
Enligt siffror från Postnords e-barometer stod bygghandeln för den största ökningen online under 2015, och försäljningen på nätet inom segmentet ökade med 38 procent under året.
För att möta den efterfrågan har K-rauta utvecklat sin hemsida på flera sätt. Projektet har pågått i cirka sex månader och från och med i går, den sjätte april syns den första av en serie förbättringar på K-rauta.se. Fler väntar under året.
– Genom denna satsning tar vi både vår hemsida och e-handel till en ny nivå. Nu kan vi möta våra kunder på ett enhetligt sätt, med hög igenkänning genom hela sajten. Hela vår digitala närvaro och e-handel slår an tonen för den långsiktiga satsningen att bli digitalt ledande i vår bransch, säger Hugo Perlskog , projektledare på K-rauta enligt pressmeddelandet.