Citygross leverar matkassar till fotbollsfans
I ett annorlunda samarbete teamar Citygross ihop sig med elitfotbollen och erbjuder e-handlade matkassar. Fotbollskassarna är skräddarsydda för respektive lag och en del av kostnaden kommer laget till del.
Av kassens pris går ca 50 kronor direkt till klubben.
– Vi ser avtalet som en del av vårt samhällsansvar att bidra till att sprida intresset för träning och hälsa bland yngre inom ramen för breddidrotten fotboll, säger Johan Johnsson , vd för Bergendahls Food, som äger och driver City Gross-butikerna.
Det finns förstås också en marknadsmässig uppsida:
– Rent kommersiellt är samarbetet ett svenskt genombrott för en ny form av ömsesidiga sponsringsamarbeten kring idrott med ett prestationsupplägg som skapar ett tydligt mervärde både för oss, vår motpart och för deras medlemmar. Att på det här sättet kunna ge klubbarna en möjlighet att dra in mer pengar än genom ett traditionellt sponsoravtal, samtidigt som vi utvecklar matkassemarknaden, känns både schysst och spännande, säger Johan Johnsson.