23948sdkhjf

Fem frågor till Shop Nordics projektledare

Om mindre än två veckor är det premiär för den nya butiksmässan Shop Nordic, som arrangeras på Kistamässan. Dagens Handel har ställt fem frågor till projektledaren, Sofie Dagnelid.
Sofie Dagnelid är projektledare för Shop Nordic, en ny butiksmässa som arrangeras av Easyfairs på Kistamässan i Stockholm 13 - 14 april. Partner till mässan är Svensk Handel och Dagens Handel.

Varför arrangerar ni Shop Nordic?

– Tankarna till Shop Nordic väcktes för ett par år sedan. Vi har arrangerat mässan Butiksleverantör sedan 2006 och fick förfrågningar från både utställare och besökare på mer fokus kring inredning, koncept och design. Branschen ville ha en mer fokuserad mässa, arrangerad vart tredje år där inspiration och kreationer fick ett större fokus än e-handel och digitala lösningar.

– Tillsammans med utställare, partners och branschråd har Shop Nordic sedan vuxit fram till det mässan är idag - en mötesplats med 170 utställare och talare från hela världen. Som arrangör för Shop Nordic är vår vision att tillsammans med branschen skapa en riktigt bra mötesplats där branschen kan träffas, nätverka och samverka framtidens handel.

Hur skiljer sig Shop Nordic från Butiksleverantör?
– Oj, bara i entrén kommer besökarna att se stor skillnad på mässorna! Vi har samarbetat med utställare och andra partners för att skapa en mer attraktiv och visuell mötesplats. Den visuella skillnaden mellan mässorna ser man också i att Shop Nordic samlar näst intill samtliga av dom stora nordiska butiksinredarna såsom Pelly butiksinredningar, Pikval, ROL, Expedit, Hestra, Senab concept, MB shop design, Nitton 93, HL display, Pen interiör och Grafix. De och många fler finns på mässan. Detta ger en helt annan upplevelse, både kring nytänk i skyltning, idéer till nya butikskoncept och direktkontakt med alla leverantörer.

– Shop Nordic är även en mer internationell mötesplats med utställare från 17 länder och talare från USA, England, Norge med mera, vilket ger en helt unik mötesplats.

Kommer Shop Nordic att ersätta Butiksleverantör?

– På sätt och vis ja, Shop Nordic kommer att arrangeras vart tredje år, och åren där emellan kommer vi ha ett större fokus på teknik, it-lösningar, system och utrustning. Mässorna som går 2017 och 2018 kommer inte att ha kvar namnet Butiksleverantör utan det blir en nylansering på mässan med ett utarbetat koncept för att förnya oss och ge branschen vad branschen vill ha!

Hur många besökare räknar ni med?

– Det är Aalltid svårt att uppskatta siffror då mässan är en nytappning av en gammal mässa som gått många år. Vi hoppas på trånga gångar i hallen och en riktigt härlig mötesplats där det görs affärer, knyts kontakter och ges inspiration. Vad besökarräknaren slutar på efter två fantastiska mässdagar vill jag inte sia om.

Vilken är höjdpunkten på mässan?

– När man har arbetat med mässan i över 2,5 år och sett den växa fram genom samarbeten, utställare och talare är det näst intill omöjligt att välja ut något... Men, vår retailguru från USA, Scott Bedbury, får man inte missa på onsdagen. En sån här kille som jobbat med alla kända varumärken du kan komma på, har man oftast bara en chans att lyssna till, och då ska man göra slag i saken och bänka sig på första raden! Sen tycker jag att man ska stanna kvar under eftermiddagen och after worka med oss och Soundtrack your brand som är officiell återförsäljare av Spotify for Business. Cool DJ, gratis mat och dryck och riktigt bra mingel branschfolk!! (Glöm bara inte att anmäla er på hemsidan så ni får en plats.)

Mer information om mässan, talare och seminarier finns på www.shopnordic.se
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.075