23948sdkhjf

Kvinnor mobilshoppar flitigare än män

Kvinnor framstår som mer avancerade nätshoppare än män i en ny undersökning från rabattkods företaget Cuponation.
En studie gjord av företaget visar att kvinnor gör mer sparsamma inköp och handlar oftare från en mobil enhet än män.
Kvinnor är även flitigare med att söka och använda olika erbjudanden och rabattkoder än vad män är.
Cuponations undersökning avslöjar också att 72 procent av rabattkodsanvändarna är kvinnor, medan 28 procent är män.
Mestadels söker kvinnor på rabattkoder i kategorin mode och därefter följer inredning. När det
kommer till män söker de i sin tur mest på elektronik- och klädbutiker på nätet.

Kvinnor handlar betydligt oftare än män via sina mobiltelefoner eller smartphones. Ungefär 43
procent av kvinnorna handlar via mobilen medan motsvarande siffra för männen endast är 25
procent. När det kommer till shopping via surfplattor använder 13 procent av kvinnorna dessa och 10
procent av männen. Den mest populära mobila enheten för shopping på nätet för kvinnor är
iPhonen.

En stor skillnad i undersökningen är hur de två olika grupperna använder datorer när de handlar:
Hela 65 procent av männen förlitar sig på en dator vid sina inköp medan mindre än hälften (44
procent) av kvinnorna gör det.

Kvinnor drar även fördel av försäljningsperioder som Black Friday. Vad som är värt att påpeka är att
användandet av rabattkoder ökade bland männen denna dag år 2015, men det var fortfarande
betydligt fler kvinnor som utnyttjade erbjudanden – cirka 60 procent jämfört med 40 procent bland
männen. Webbläsaren som kvinnor mest handlar via är Safari, tätt följt av Chrome, medan det för
männen är precis tvärtom.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094