23948sdkhjf

Besöksnäringen i fokus i nya Dagens Handel

Dagens Handel nummer 4, som landade i prenumeranternas brevlådor i slutet av veckan, tar bland annat upp besöksnäringens viktiga betydelse för handeln.
I det senaste numret av Dagens Handel har redaktionen riktat sökljuset utanför storstäderna till butiker ute i landet där egengamang, energi och idéer ligger i topp. Till butiker som har byggt upp en lojal kundkrets som sträcker sig miltals bort och som kompletteras med långväga turister. De som har förstått vikten av att satsa på den växande gruppen av shoppande turister, både svenska och utländska.

Läs bland annat om livsstilsbutiken Vemdalen design, som via sociala medier fått butiken till ett resmål i sig. Modebutiken MK Madame i Åseda får grupper av kvinnor att boka en helgresa, med shopping , god mat och ett glas vin i samarbete med ortens hotell. Och Hörnefors främsta dragplåster är Butikq HH, dit kunder reser från både närbelägna Umeå och längre bort.

Bokhandeln i Eksjö lockar inte bara lässugna kunder utan också författare som gärna vill tala på butikens författarträffar.

Vi berättar också om den norska gränshandeln i Värmland, som trots den försvagade norska kronan inte ser någon avmattning. I Visby satsas det stort för att kunna ta emot stora kryssningsfartyg och i Haparanda ser man gränslösa möjligheter med finsk-svensk shopping.

På nyhetsplats presenteras e-handelsjätten Zalandos nya satsningar på bland annat personalisering. Och på trendsidorna har vi fångat de senaste retailtrenderna från bland annat konferensen NRF Big show i New York.

Missa inte de initierade artiklarna och reportagen i magasinet Dagens Handel. Läs mer om prenumeration av Dagens Handel här.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062