Besöksnäringen i fokus i nya Dagens Handel
Dagens Handel nummer 4, som landade i prenumeranternas brevlådor i slutet av veckan, tar bland annat upp besöksnäringens viktiga betydelse för handeln.
Läs bland annat om livsstilsbutiken Vemdalen design, som via sociala medier fått butiken till ett resmål i sig. Modebutiken MK Madame i Åseda får grupper av kvinnor att boka en helgresa, med shopping , god mat och ett glas vin i samarbete med ortens hotell. Och Hörnefors främsta dragplåster är Butikq HH, dit kunder reser från både närbelägna Umeå och längre bort.
Bokhandeln i Eksjö lockar inte bara lässugna kunder utan också författare som gärna vill tala på butikens författarträffar.
Vi berättar också om den norska gränshandeln i Värmland, som trots den försvagade norska kronan inte ser någon avmattning. I Visby satsas det stort för att kunna ta emot stora kryssningsfartyg och i Haparanda ser man gränslösa möjligheter med finsk-svensk shopping.
På nyhetsplats presenteras e-handelsjätten Zalandos nya satsningar på bland annat personalisering. Och på trendsidorna har vi fångat de senaste retailtrenderna från bland annat konferensen NRF Big show i New York.
Missa inte de initierade artiklarna och reportagen i magasinet Dagens Handel. Läs mer om prenumeration av Dagens Handel här.