23948sdkhjf

Heminredningskedja nysatsar

Haga Hem heter en heminredningskedja med 16 butiker i Sverige. Nu nysatsar den göteborgsbaserade kedjan på ett nytt koncept.
Heminredningskedjan Haga Hem gör en storsatsning med ny profil, nytt butikskoncept och utökat sortiment. Målet är att ta en ny position på marknaden. Först ut är butiken på Frölunda Torg som invigs den 16 mars.

Haga Hem startade sin första butik i Haga i Göteborg 2009. Idag har man totalt 16 butiker i Sverige varav fem är franchise. Nu tar kedjan ett helhetsgrepp om konceptets uttryck, identitet och position.
– Hos oss hittar du utvalda produkter som lyfter hemmets alla rum – vardagsrummet, sovrummet, barnrummet, köket, badrummet eller din walk-in closet. Vi erbjuder detaljerna som förgyller helheten. Ett noga utvalt sortiment för det moderna hemmet, säger John Mörlid , vd på Haga Hem i ett pressmeddelande.

Bakom det nya butikskonceptet står designbyrån Blink. Konceptet är uppbyggt av exklusiva materialval i neutrala toner som betsad furu, grått och mässingsdetaljer. Navet är ett enormt fikusträd som ska skapa en naturlig och avslappnad atmosfär i butiken.

I samband med lanseringen kommer Haga Hem också att utöka sitt sortiment. Det innebär fler produktgrupper och fler varumärken än tidigare. Man kommer bland annat ta in barninredning, vilket är helt nytt.
– Vi tror oss se ett behov på marknaden av en inredningskedja med moderna, kvalitativa och prisvärda produkter med en tydlig presentation, säger John Mörlid.

En viktig del av Haga Hems nya koncept är fokus på presenter.
– Hos oss ska det vara enkelt att hitta fina presenter paketerade med lite extra omtanke. Vi kommer arbeta mycket med att utveckla en fin paketering och inslagning, säger John Mörlid.
.
Haga Hems nya butikskoncept rullas ut successivt med start i butiken på Frölunda Torg i Göteborg.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.105