23948sdkhjf

Ledarsatsning hos Gant

Modebolaget Gant rekryterar från Adidas, Oscar Jacobson och Luxottica och bygger enligt egen utsago ett drömteam som ska ta livsstilsvarumärket in i framtiden. Ny kreativ chef rekryteras internt.
Brian Grevy har rekryterats till nyinrättad tjänst som chief marketing officer med uppdraget att leda modebolagets marknads- och produktionsavdelningar. Brian Grevy tillträder i juni och kommer närmast från posten som ansvarig för affärsområdet training hos sportjätten Adidas med placering vid huvudkontoret i tyska Herzogenaurach. Han har arbetat en längre tid för Adidas och var även tidigare vd för Adidas group Nordic. Patric Söderström har utsetts till global försäljningschef. Han kommer närmast från optikerjätten Luxottica där han haft ansvaret för Nordeuropa. Han tillträder i maj. Vidare anställer Gant även Gunnar Hedendahl som närmast kommer från Oscar Jacobson. Han har gedigen erfarenhet av bland annat försäljning och marknadsföring och har även arbetat hos J Lindeberg och Tommy Hilfiger. På Gant får han titeln business unit director och ska framförallt arbeta med Gant diamond G och Gant rugger.

Hedendahl ersätter Matthew Wood som byter position inom företaget och blir ny kreativ chef. Han ersätter Christopher Bastin som lämnade Gant i fjol. Matthew Wood har arbetat för modeföretaget i ett år och har erfarenhet från bland annat DKNY och australiensiska Saba.

/habit.se Pernilla Hansson

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079