23948sdkhjf

Ikea introducerar ny kundlösning

Ett utlämningsställe för e-handlade varor, med såväl inspiration som rådgivning. Till sommaren öppnas Ikeas nya giv i Danderyd norr om Stockholm.
Konceptet kallas Ikea service och pick-up och tanken är att detta servicecentrum ska vara en länk mellan varuhus och e-handel.

Detta nya servicenav sorterar under Ikea Barkarby.

– Det här är första gången som det här görs i Sverige, säger Niclas Silversved , varuhuschef Barkarby.

Motsvarande satsning görs i Kanada, Spanien och Tyskland.

Totalt handlar det om en anläggning på 2 300 kvadratmeter med en kundyta på 1500 (cirka en tjugondel av ett varuhus). Platsen blir Enebyängens handelsplats i Danderyd och planen är öppning till sommaren.

Här ska kunderna kunna hämta det man har beställt på Ikeas näthandel eller på varuhuset i Barkarby. Mindre paket ska kunna hämtas i boxar dygnet runt.

Här kan kunden också beställa från hela möbeljättens sortiment med leverajust till Danderyd eller hem, ordna reservdelar och beställa monteringshjälp

Här ska kunderna också att kunna pröva möbler och känna på ett utvalt sortiment och dessutom köpa med sig utvalda produkter, cirka 100. Tjänster som kommer finnas att tillgå är planering av kök, badrum och garderober, heminredningsinspiration och rådgivning. Fika kommer också att finnas.

Ikeas Stodkholmsvaruhus har cirka sju miljoner besök varje år. Under förra året hade IKEAs digitala kanaler hela 77 miljoner besök, sett på landet totalt.

– Vi vet att Stockholmarna gärna e-handlar och hämtar sina paket när det passar dem. Med vår Service och pick up möter vi detta behov och kompletterar samtidigt våra varuhus där antalet besök också ökar, säger Håkan Svedman , landschef för Sverige.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109