23948sdkhjf

Adlibris i samarbete med CDON

Nätbokhandeln Adlibris har ingått samarbetsavtal med CDON som innebär att Adlibris börjar sälja sina böcker via CDON Marketplace. CDON avvecklar sin egen bokförsäljning.
Adlibris skriver i ett pressmeddelande att Adlibris blir ny kund på CDON Marketplace och att CDON avvecklar sin egen bokförsäljning för att istället erbjuda Adlibris bokutbud.

CDONs nuvarande affärsvolym inom böcker uppgår till 200-250 miljoner kronor per år.
Samarbetet förväntas komma igång under sommaren 2016.

Johan Kleberg , som är vd för Adlibrisgruppen säger i pressmeddelandet att han är glad för förtroendet att tillsammans med CDON utveckla bokerbjudandet till deras kunder.
– Detta samarbete är helt i linje med vår strategi att nå ut till bokköparna i för oss nya säljkanaler. Med vår passion för böcker och CDONs stora räckvidd är vi övertygade om att detta kommer bli ett framgångsrikt samarbete som fortsätter driva internetbokhandeln framåt, säger han.

Paul Fischbein , som är vd och koncernchef för Qliro Group säger sig vara nöjd över det planerade samarbetet med Adlibris.
- Vårt största dotterbolag, CDON, är under stor transformation där vi håller på att etablera bolaget som den ledande nordiska marknadsplatsen på nätet. Samarbetet med Adlibris är en viktig milstolpe i utvecklingen och ytterligare ett bevis på den framtida potentialen för CDON Marketplace, säger han i pressmeddelandet.

Magnus Fredin, vd för CDON berättar att CDON Marketplace
- CDON Marketplace hade en tillväxt på 54 procent under 2015 och förklarar att han tror att det långsiktiga avtalet med Adlibris kommer att bidra till fortsatt tillväxt.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.089