Indiska rekryterar från Consortio
Indiska vill skruva upp sitt e-handelskoncept för att nå ut till fler. Därför har de rekryterat en stjärna på området från Consortio fashion group.
Han kommer närmast från tjänsten som Online Marketing Manager för Consortio fashion group med digitalt marknadsansvar för bland annat Bubbleroom, Haléns, Cellbes och Discount24 och innan dess bland annat Footway.
- Vi ser fram emot att Niclas Hemminger börjar och tar vid i våra pågående expansionsplaner, där Shop Online fortsätter att vara ett av våra primära fokusområden för Indiska. Vi har målsättningen att på kort tid nå en omsättning på 100 miljoner kronor online. Detta kommer även stödja ökad kännedom och framtida försäljning i våra fysiska butiker, säger David Rönnberg , vd, Indiska i ett pressmeddelande.
Själv säger Niclas Hemminger att han lockas av utmaningen att ta bolagets e-handelssatsning till nästa nivå.
Han tar över efter Nina Egnell , som ska börja jobba på på Bonnier Tidsskrifter.