Ny webbplats ska locka till bokhandeln
Idag lanserar Akademibokhandeln sin nya webbplats. Tanken är att förbättra upplevelsen för kunden i den fysiska butiken.
Dessutom erbjuds läsinspiration och personliga tips från butiksmedarbetare.
Kedjans butiker kommer att ha en framträdande plats med information om öppettider, författarträffar och service som exempelvis café, barnhörna och författarscen.
Medlemmarna i kundklubben Akademibokhandelns vänner hittar också sina personliga erbjudanden, digitala kvitton och annat genom att logga in.
– Vi lyfter fram det unika i vårt kunderbjudande – våra inspirerande butiker, vårt sortiment, vår kundklubb och den expertis som våra fantastiska butiksmedarbetare står för, säger Ola Toresten , chef för affärsutveckling på Akademibokhandeln.
Den nya webbplatsen är fullt ut responsiv, vilket betyder att den anpassar sig till den enhet (dator, surfplatta eller smartphone) som besökaren använder för att besöka webbplatsen.