23948sdkhjf

”Visning ger inte alltid bästa marknadsföringseffekt”

Färre visningar är tidigare. Men inte färre deltagande varumärken. Den pågående modeveckan i Stockholm har delvis skiftat karaktär.
Modebranschtidningen Habit har fått en pratstund med Emma Ohlson , generalsekreterare för modeveckans arrangör ASFB, Association of Swedish Fashion Brands.

– Jag är supernöjd med inledningen av Fashion Week och jag tycker att vi har fina dagar med många duktiga designer och varumärken. Vi bjuder på ett bra och varierat program. Jag är väldigt glad att Alice Bah Kuhnke invigde dagarna och jag hoppas och tror att regeringen menar allvar i att lyfta upp, belysa och främja mode. Men det är färre visningar?
– Ja, så är det, men sett till antalet varumärken som på ett eller annat sätt deltar så är det inte färre. Vi har också flera nya varumärken och designer. Jag tror att alla i dag funderar på vad som ger bästa marknadsföringseffekt och det kanske inte alltid är en visning. Det kanske ger mer att göra ett samarbete eller ett mer instagramvänligt event. Jag är glad för att många uppmärksammar att vi försöker öppna upp veckan för alla och inte bara för de som arbetar med mode.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.058