23948sdkhjf

Trender i fokus i nya numret av Dagens Handel

Dagens Handel börjar året med en titt i kristallkulan. Även om bilden är grumlig - mest för allt rör sig så fort - så kan man skönja vilka trender som kommer att dominera år 2016. De presenteras i Dagens Handel nr 1 som är ute hos prenumeranterna nu.
Årets första nummer av tidningen Dagens Handel sätter detaljhandelstrenderna i fokus. Vad som händer med butikerna, hur är den nya kunden, vad innebär personalisering och hur påverkar Internet of things handeln är några av de frågor som diskuteras.

Andreas Wahlman från Criteo listar fem trender och tips. Dagens Handels reporter Dagmar Forne har intervjuat Anna Borg , nordenchef på Klarna, Erik Enqvist , retailansvarig på Software AG, Peter Lindell på Capgemini och Christina Lind , Sverige-vd hos Visa som tillsammans tecknar en bild av vilka trender som kommer att påverka detaljhandeln framöver.

Strategi- och designbyrån Bas har tagit fram en helt ny trendguide som de berättar om i tidningen.

Personalisering är något som det talas mycket om. Håkan Erander på Capgemini consulting varnar för att personliga data måste hanteras etiskt.

Och i en spaning från Storbritannien och USA berättar vi hur några av de stora teknikjättarna har utvecklat system för Internet of things inom handeln.

Bland det övriga innehållet i Dagens Handel nummer 1 2016 finns bland annat en intervju med Glitters vd Anni Blomster Schjelderup som berättar om det förändringsarbete med smyckeskedjan har gjort och som nu också syns i räkenskaperna med både stora försäljningsökningar och en stark resultatförbättring.

Dagens Handel utkommer med 15 nummer under 2016.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064