Möbelkedja i medvind
2015 blev ännu ett bra år för möbelkedjan Mio. Försäljningen steg med 22,9 procent totalt, och i jämförbara butiker med 20,3 procent.
Under 2015 uppgick Mio-kedjans försäljning inklusive moms till 4 392 miljoner kronor, en ökning med 817 miljoner jämfört med 2014. Under året öppnades en ny butik i Södertälje. Vid årsskiftet hade Mio 66 butiker.
– Målet är att fortsätta att växa med god lönsamhet. I år öppnar vi minst tre nya butiker, den första i Falkenberg i februari. Hög tillgänglighet för kunden är avgörande och blir än viktigare framöver. Det märker vi bland annat på att vi, förutom hög efterfrågan i kedjans fysiska butiker, även ökar försäljningen via e-handel mycket kraftigt, säger Björn Lindblad.
Mio-koncernen har brutet räkenskapsår med nästa bokslutsdatum den 30 april 2016.