Tillväxtspurt för svensk e-handelsdoldis med lyxförtecken
Med rubriker som ”Klocksajt växer så det knakar” är det nu slut på livet under mediaradarn för den svenska lyxklocksajten. Snart passerar bolaget 100-miljonersgränsen.
Scandinavian Luxury AB äger ett antal e-handelssajter i Norden med fokus på lyxklockor och smycken. Starten gjordes i Sverige 2007 med koncepten Uret.se och smyckesajten Lamastone. Nu finns man också i Danmark, Finland, Norge och Polen.
Växer med egen kraft
Bolaget har verkat utan att synas och växt med eget kapital som återinvesterats.
– Vi har diskuterat det några gånger men har landat i att vi vill växa organiskt utan röda siffror, säger Joel Lagerroos , medgrundare och vd på Scandinavian Luxury till Breakit.
” En ny sajt på några dagar”
Nu närmar sig en omsättning på 115 miljoner kronor för 2015–2016.
Fler länder kan komma att bli aktuella:
– Det finns såklart alltid tankar men det är inget som är påbörjat än. Rent teoretiskt kan vi ju sätta upp en sajt på några dagar i ett nytt land. Men i realiteten kostar det en del att expandera, säger Joel Lagerros i intervjun.