23948sdkhjf

Tillväxtspurt för svensk e-handelsdoldis med lyxförtecken

Med rubriker som ”Klocksajt växer så det knakar” är det nu slut på livet under mediaradarn för den svenska lyxklocksajten. Snart passerar bolaget 100-miljonersgränsen.
Rubriken finns hos Di Digital idag på morgonen och grundar sig på en text hos Breakit.se som berättar historien om den svenska klocksajten som storökat de senaste tre åren.

Scandinavian Luxury AB äger ett antal e-handelssajter i Norden med fokus på lyxklockor och smycken. Starten gjordes i Sverige 2007 med koncepten Uret.se och smyckesajten Lamastone. Nu finns man också i Danmark, Finland, Norge och Polen.

Växer med egen kraft

Bolaget har verkat utan att synas och växt med eget kapital som återinvesterats.

– Vi har diskuterat det några gånger men har landat i att vi vill växa organiskt utan röda siffror, säger Joel Lagerroos , medgrundare och vd på Scandinavian Luxury till Breakit.

En ny sajt på några dagar”

Nu närmar sig en omsättning på 115 miljoner kronor för 2015–2016.

Fler länder kan komma att bli aktuella:

– Det finns såklart alltid tankar men det är inget som är påbörjat än. Rent teoretiskt kan vi ju sätta upp en sajt på några dagar i ett nytt land. Men i realiteten kostar det en del att expandera, säger Joel Lagerros i intervjun.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093