23948sdkhjf

Butiker kan serva besökare i realtid

Det har talats om detta länge, men nu kommer en lösning som gör det möjligt för fysiska butiker att skicka riktade erbjudanden till besökare i realtid.
I nästa vecka utkommer årets första nummer av papperstidningen Dagens Handel. Det är ett temanummer om vad vi kan förvänta oss av år 2016. I tidningen är experter inom olika områden intervjuade och det tycks råda stor enighet om att tekniken kommer att få en större synlighet i de fysiska butikerna.

Dagens pressmeddelande från Adobe bekräftar bilden. Det handlar om Adobe Marketing Cloud som nu utvecklats så att det ger möjlighet att anpassa erbjudanden till kunder som befinner sig i butiken, genom sms, push-notifikationer och e-postmeddelanden. Samtidigt möjliggör interaktiva skärmar en mer personlig shoppingupplevelse både i butik och på nätet, skriver de.

– Relevant kunddata och förmåga att personanpassa shoppingupplevelser får allt större betydelse för detaljhandeln. Det råder stor konkurrens om kundernas uppmärksamhet och tid, där företag i allt större utsträckning använder sig av kunddata för att skapa mer personliga shoppingupplevelser, säger Jes Schyum , nordisk kommunikationschef Adobe i pressmeddelandet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078