23948sdkhjf

Svenska detaljhandlare söker inspiration

Bland de 34 000 besökarna på NRF Big show i New York finns många svenska delegater. De flesta stora butikskedjorna finns representerade men även mindre enskilda handlare.
Svensk Handel har en delegation bestående av vd Karin Johansson , chefekonom Jonas Arnberg, näringspolitisk chef Mats Hedenström och kommunikationschef Tina Thorsell på plats för att fånga upp de hetaste frågorna.

I minglet av människor syns också representanter för bland annat Ikea, Apotek hjärtat, H&M, Ica och Joy shop.

Från Clas Ohlson är Peter Jelkeby , vice vd och Anna Ingemarsson , ansvarig för butikskoncept och kundmöten på konventet.

– Det är väldigt intressant att få prata retail konstant under 4-5 dagar, säger Peter Jelkeby som besöker konventet för tredje året.

– Man får perspektiv och möter kollegor från hela världen. Dessutom skapar seminarierna lite reflektion och injektion för nytänk.

Det som Peter Jelkeby tycker har varit mest intressant att lyssna på är mindre retailer som har gjort en snabb resa och ofta tänker lite annorlunda än de stora drakarna.

Anna Ingemarsson som är permiärbesökare på NRF Big show säger att hon kanske inte stött på något helt revolutionerande, men att hon hittar en röd tråd i vad många talar om på seminarierna.

– Ett av de mest intressanta föredragen handlade om varför kunden vill ha vissa saker och hur man får kunderna att bli "hooked" på ditt företag eller produkt, säger hon.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078