23948sdkhjf

Apotek Hjärtat värvar digital chef

Christina Ericsson ny chef för digitala kanaler på Apotek Hjärtat. Hennes uppgift blir att utveckla e-handeln.
Christina Ericsson tillträder i mitten på januari.
Hon kommer att rapportera till Apotek Hjärtats vd Anders Nyberg och ingå i Apotek Hjärtats ledningsgrupp. Hon har tidigare arbetat på SAS som global digital försäljningschef med ett ansvar för SAS digitala försäljning, marknadsföring och kundupplevelse.

– Det känns väldigt spännande att bli en del av Apotek Hjärtat, ett företag med stark entreprenörsanda och tydliga visioner och som samtidigt är del av Ica gruppen. Jag ser fram emot att få bidra till företagets fortsatta digitala resa framöver, säger hon i ett pressmeddelande från Apotek Hjärtat.

Christina Ericsson presenteras som en person med lång erfarenhet inom det digitala området, både som konsult och som linjechef. Innan hon var på SAS arbetade hon som managementkonsult i många år, främst med fokus på någon form av transformation inom handel och logistik. Under 2015 har hon haft en egen konsultverksamhet, där hon arbetat med olika företag och branscher.

– Vi är mycket glada att Christina Ericssonhar valt att komma till oss på Hjärtat. Hon kommer att bli ett värdefullt tillskott i utvecklingen av vår e-handel och vårt digitala erbjudande, säger Anders Nyberg.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.047