23948sdkhjf

Yves Rocher vill rädda världen

”Rädda världen lite grann varje dag” heter Svanens kampanj för år 2016. Huvudpartner är kosmetikföretaget Yves Rocher .
Yves Rocher är huvudpartner till 2016 års Svanenkampanj ”Rädda världen lite grann varje dag”. Genom att i kampanjen lyfta fram det Svanenmärkta schampot Radiance Shampoo påminns konsumenterna om att det kan vara enkelt att handla för miljön, med skönhetsprodukter från växtriket.
Den nationella kampanjen lanseras vecka 3, 2016 i dagspress, Stockholms tunnelbana, SJ, digitalt etc.

I ett pressmeddelande beskriver Yves Rocher företagets engagemang så här:
"Med djupa rötter i växtriket satsar Yves Rocher på att ge tillbaka till naturen. Varje dag och i hela verksamheten. Utveckling, odling, framställan, förpackningar, transporter…inom alla steg av produktflödet står hållbarhet i fokus. Exempelvis planterar Yves Rocher 100 miljoner träd i 26 länder för att bidra till en grönare värld. Sedan 2009 är schampot Radiance Shampoo Svanen- och Ecolabel-certifierat och har sålt i en miljon exemplar. För varje sålt schampo bekostas planteringen av ett träd. Nu utökas samarbetet med Miljömärkning Sverige med huvudpartnerskap av 2016 års kampanj ”Rädda världen lite grann varje dag”."

- Vår uppmaning är enkel. Använd schampot, plantera ett träd och rädda världen lite grann varje dag! Jag blir hoppfull över att människor tänker på miljön när de köper skönhetsprodukter. Det ger oss styrka att ta nya steg mot uthållig hållbarhet. Med kampanjen tror jag att väldigt många kommer att få upp ögonen för våra produkter från växtriket och rädda världen lite grann varje dag, säger Sara Bertram , marknadschef Yves Rocher.

Företaget skriver att schampot är topp tre i försäljning och att volymerna stiger varje år. Formulan klarar hårda krav på lätt nedbrytbarhet och skonsamhet för vattenlivet.

Yves Rocher är en av kampanjens fyra huvudpartners.
- Vi är glada att välkomna Yves Rocher som partner i vår Rädda världen lite grann varje dag-kampanj. Tillsammans kan vi påverka människor att göra medvetna val för hälsa och miljö, säger Nancy Holm, kommunikations- och marknadschef på Miljömärkning Sverige AB.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062