Åhléns tillsätter e-handelschef
Åhléns har rekryterat en kvinna med gedigen digital bakgrund till en nyinrättad tjänst som e-handelschef .
Cecilia Mortimer Meurling har lång erfarenhet av digital försäljning och produktbyggande. Hon har bland annat varit chef över Aftonbladets digitala kanal under lång tid. Hon har framgångsrikt drivit produkter som viktklubb.se och e-handel samt ansvarat för försäljningen av digital upplaga. Hon har även lång erfarenhet från att driva CRM-frågor mot onlinekunder.
– Åhléns är inne i en väldigt spännande fas när vi nu står inför att lansera e-handel i början av nästa år. Cecilia kommer att spela en viktig roll på vägen mot vårt långsiktiga mål, att bli Sveriges bästa omnikanalhandel. Hennes gedigna erfarenhet från digital försäljning och produktutveckling kommer att bli en stor tillgång för Åhléns, säger tf vd Stefan Danieli , Åhléns AB.
Cecilia Mortimer Meurling tillträder sin nya tjänst under våren 2016 och kommer att rapportera till vd.
– Det ska bli mycket spännande att tillsammans med mina nya kollegor arbeta för att flytta fram Åhléns positioner inom det digitala området. Det finns en fantastisk potential för Åhléns med digital försäljning, som jag ser fram emot att vidareutveckla, säger Cecilia Mortimer Meurling i pressmeddelandet.