Life-kedjan omnikanalsatsar
Hälsokedjan Life lanserar sin nya leveranstjänst Boka & hämta. Tjänsten gör det möjligt att först reservera produkter på Lifebutiken.se för att sedan hämta dem i butik.
Genom att reservera produkterna via webbshoppen före butiksbesöket säkerställs att produkterna som kunden vill köpa finns i butik.En annan fördel är att tjänsten blir fraktfri för kunden. Life skriver att tjänsten dessutom är miljövänlig eftersom butiken eget lager användes, och i de fall produkten inte finns hemma används Lifes befintliga transporter.
– Vi strävar ständigt efter att erbjuda våra kunder det bästa, oavsett om det gäller våra produkter eller någonting som har med köpet att göra. Vi är väldigt glada över att kunna leverera smarta lösningar till våra kunder som spar tid och underlättar för dem i deras vardag, säger Thomas Johansson , Marknadsdirektör på Life i p
Stina Rafner , Projektledare Online på Life,framhåller att Boka & hämta i Sverige är en del av Lifes satsning på omnikanal för att knyta samman fysiska butiker med online och erbjuda kunderna en sömlös upplevelse mellan olika kanaler.
Boka & hämta kommer snart även rullas ut till Life i Norge och Finland.