Jetpak lanserar chaufförsapp
Distributionsföretaget Jetpak effektiviserar genom att lansera en app Jetpak Drive, som ska göra arbetet smidigare för chaufförerna.
Appen, som har kommit till för att effektivisera Jetpaks distributionsflöden, lanserades den 27 oktober i Sverige. Inom kort ska den även finnas i övriga nordiska länder.
Parallellt utvecklar Jetpak integrerad ruttoptimering och automatiserad aviseringsmöjlighet för att möta kraven från e-handlare och privatmarknadskunder.
-Vi identifierade ett behov av att förenkla användarvänligheten och på så sätt öka effektiviteten i vår slutproduktion (”last mile”). För våra chaufförer innebär det att vi kan erbjuda en mer flexibel lösning och enkelhet vid fördelning av uppdrag i vår lokala budverksamhet. Vi vill även ge våra kunder, framförallt inom e-handel, ett kundmöte i världsklass, samt kunna bygga nya innovativa lösningar i vår produktion vilket vi nu har möjlighet till”, säger Sebastian Leth , Product Manager E-Commerce.
Ett av Jetpaks ledord är enkelhet och det nya gränssnittet kommer reducera antalet kommandon som sker under en leverans. På så sätt kan en mer effektiv distribution uppnås.
– Vi ser fram emot att få effektivare redskap för vår produktion med hjälp av tekniken. Med tanke på nya affärsområden är det viktigt att kunna erbjuda smarta och enkla lösningar för både kunder och förare.”, säger Katarina Sundsten-Lindström , IT-chef på Jetpak.
Aram Shabani är åkare hos Jetpak och har varit med och utvärderat applikationen under utvecklingen. Han genomförde även premiärleveransen.
-Appen gör att min och mina förares arbetsvardag blir lättare. Vi har fått ett enklare interface att arbeta i. Telefon, GPS och app på ett och samma ställe underlättar så klart och jag behöver färre saker med mig i bilen, säger han.