23948sdkhjf

Konst och dejting höjer pulsen i Mood

Inte bara shopping och mat. Mood Stockholm tar flera grepp för att få gallerian att bubbla. Nu lockas stockholmarna med designauktion, konstutställning och dejting.
Från början har Mood Stockholm etablerat sig som en plats för mer än bara shopping. Gästerna flockas för mat både på dagen och kvällen, och både naglar och hår kan få sig en quick-fix vid behov.

En blick på konsten

Nu pågår, för tredje gången, en konstutställning i gallerian. Fram till den 1 november visas originalkonst av ännu icke etablerade konstnärer. Prisspannet ligger på 500 till 20 000 kronor, och konstverken kan köpas direkt på plats och tas med hem.

– På vernissagen kom 490 besökare vilket är ett fantastiskt resultat, säger Åsa Bergendorf , marknadsansvarig på Mood Stockholm..

Här finns också design av välkända svenska producenter och formgivare.

Samarbete med Lauritz.com

De möbler och designföremål som visas i utställningen auktioneras alla ut i temaauktionen ”In the Mood for Design” på nätautionssajten Lauritz. Besökarna kan buda via hemsidan eller i mobilappen. På det här viset knyts den fysiska platsen ihop med nätkanalen.

– Intresset för inredning och design är stort bland Moods besökare, och efterfrågan växer konstant. Vi satsar därför ytterligare på att ge denna kategori en mer framträdande position hos Mood framöver, bland annat kommer Posh Living att flytta till större lokaler nu i höst, säger Åsa Bergendorf.

Utställningen är ett samarbete mellan FoKo Art to Go och auktionshuset Lauritz.com.

Hitta den rätta i gallerian

Och det är inte bara konst som drar upp temperaturen i Mood. Gallerian har också givit plats för speed-dating vid två tillfällen.

Det har handlar om två event med Match.com. Den ena var i våras med speeddajting med champagne- och chokladprovning för 50 specialinbjudan medlemmar från dejtingsajten. Därefter följde en efterföljande AW på en av Moods restauranger med ett par hundra medlemmar.

Mingel och chokladprovning

Nu i oktober var det dags igen. Då blandades singlar från dejtingsajten med singlar från Mood:s egen "singel-bank".

– Det var "våra" singlar, de som anmält sig till att vara med i vår höstmodekampanj där vi använde oss av fyra stockholmssinglar, säger Åsa Bergendorf.

Musik, bubbel, snittar och chokladprovning bestods.

– Den här sortens event kommer vi att göra fler av! Intresset är jättestort och många singlar berättar att det är väldigt svårt att träffas idag. På vissa sajter har man ju bara en sekund på sig att göra ett intryck - och det är svårt! Många av våra besökare är singlar och Mood är en skön mötesplats och perfekt för en avdramatiserad dejt, säger Åsa Bergendorf.

Läs mer o m olika initiativ för att göra stadsrummet levande, utomhus och inomhus, i nästa nummer av Dagens Handel på papper!

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.096