Åhléns produktutvecklar tillsammans med kunder
Den perfekta kalsongen är svår att hitta. Nu bjuder Åhléns in sina kunder att hjälpa till att ta fram en kalsong som håller måttet. "Folkets filling" heter kampanjen.
Nu lanserar Åhléns ”folkets filling”, där de låter landets alla kalsongbärare bli produktutvecklare. Till sin hjälp har Åhléns också humorgänget i podcasten ”Alla mina kamrater” som utöver att vara testpanel även är modeller för kampanjen.
– En kalsong kan aldrig bli perfekt för alla, men vi vill komma så nära det bara går, säger Lina Söderqvist , marknadschef på Åhléns.
–Ju fler som är med och tycker till – desto större chans har vi att göra så många som möjligt nöjda, fortsätter hon. Det här är ett roligt sätt att göra produktutveckling mer interaktiv och inkluderande.
Till sin hjälp har Åhléns humorgänget från podcasten ”Alla mina kamrater” som består av David Sundin, Nisse Hallberg, Martin Soneby och Fritte Fritzson.
Utöver att hjälpa till med produktutvecklingen av kalsongerna figurerar samtliga medlemmar som modeller för kampanjen i TV och på webben.
Testa demokalsonger
För att bidra med synpunkter och därmed ta del i utvecklingen av kalsongerna kan kunderna nu köpa Åhléns demokalsonger till ett rabatterat pris i 33 Åhlénsvaruhus. De tre kalsongvarianter som ingår i testet är: boxer short leg, boxer long leg och briefs. Efter en tids användning, dock senast den 30/11, återkopplar man sina synpunkter på hur kalsongerna kan bli ännu bättre. Återkopplingen kan ske på flera olika sätt, antingen via Twitter och Instagram, genom att använda hashtagen #folketsfilling - eller genom att SMS:a eller maila in kommentarer.
Diskussionen om kalsongproblematiken är öppen för alla fram tills att den slutgiltiga kalsongversionen ”folkets filling” lanseras på Åhléns hösten 2016.