23948sdkhjf

H&M och Balmain festade i NY

H&M har ett nytt spektakulärt designsamarbete i höst. Denna gång är det Balmains designer Olivier Rousteing som står för kollektionen. På tisdagen firades detta med en visning i New York.
Samarbetet mellan Balmain och H&M på Wall Street i New York firades med en exklusiv visning inför en kändistät publik. Kylie Jenner, Diane Kruger, Rosie Huntington-Whiteley och Alexa Chung var några av gästerna som fick se den glamourösa, exklusiva och rikt utsmyckade kollektionen, designad av Olivier Rousteing. Kollektionen kommer att säljas i ca 250 butiker världen över, samt online från den 5 november 2015.

H&M skriver i ett pressmeddelande att kvällen bjöd på en synergi av mode och musik i en atmosfär inspirerad av en futuristisk tunnelbanestation, precis lika dramatiskt och lekfullt som Olivier Rousteings design. Efter en exklusiv förhandstitt på kampanjens musikvideo med Kendall Jenner , värmde dansgäng upp publiken inför visningen av kollektionen med modeller som G igi och Bella Hadid, Jourdan Dunn, Alessandra Ambrosio, Karlie Kloss och Joan Smalls .

Efter visningen överraskade Backstreet Boys publiken med en exklusiv livespelning som spred en nostalgisk 90-talskänsla. Publiken vimlade av kändisar och modemedia som alla rycktes med av energin och firade #HMBalmaination till långt inpå natten. Fans världen över hade bjudits in att följa eventet genom livestreamingappen Periscope, och i sociala medier via hashtagen #HMBalmaination.

-En dröm har gått i uppfyllelse ikväll. Energin och stämningen är helt otrolig, och det var fantastiskt att få se Backstreet Boys uppträda bara för #HMBalmaination. Det är en ära för mig att samarbeta med H&M, och kvällens lansering är något jag aldrig kommer att glömma, säger Balmains kreative chef Olivier Rousteing.

-Lanseringen speglade verkligen Balmain x H&M-kollektionen med massor av energi, glädje och glamour. Det var en helt unik upplevelse och vi ser fram emot att dela den här känslan med våra kunder världen över när kollektionen äntligen kommer till butikerna, säger H&M:s kreativa rådgivare Ann-Sofie Johansson.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.265