23948sdkhjf

Funktion och form nästa för Axfoods EMV-förpackningar

Med snygg förpackningsdesign har Axfood rönt framgångar med sina egna märkesvaror. Nu tar företaget nästa steg och satsar på nya funktioner och spännande material.
Under varumärket Garant säljer Axfood en linje av egna märkesvaror i samtliga butikskedjor: både i de egenägda Willys och Hemköp, och i de handlarägda Tempo och Handlarn, samt hos Axfood snabbgross och Mathem.se. Märket har fått mycket uppmärksamhet, bland annat för sin förpackningsdesign som sticker ut i hyllorna.

– Förpackningen kopplad till ett attraktivt pris, smak och kvalitet har skapat drag i butikernas hyllor, förklarar Axfoods marknadschef Ulf Renée .

Garant har byggts upp till ett starkt varumärke, utan traditionell marknadsföring. Bland annat har märket en egen hemsida tyckomgarant.se och konsumenterna kan lämna synpunkter och få svar på frågor via de flesta kanalerna på sociala medier.

– Vi försöker hela tiden förändra oss, säger Ulf Renée och berättar att man nu går vidare med att utveckla förpackningarna. Formgivningen är fortfarande viktigt, men Axfood tittar också på nya funktioner och nya material.

– Vi ser över hela värdekedjan, säger Ulf Renée.

Lär mer om förpackningar i Dagens Handel nr 12, som är ute nu.

FOTNOT: Lyssna mer på Axfoods tankar om EMV-förpackningar på mässan Scanpack i Göteborg. Ulf Renée intervjuas av Dagens Handels chefredaktör Thomas Karlsson i Heta stolen tisdag 20 oktober kl 12.00.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.438