Funktion och form nästa för Axfoods EMV-förpackningar
Med snygg förpackningsdesign har Axfood rönt framgångar med sina egna märkesvaror. Nu tar företaget nästa steg och satsar på nya funktioner och spännande material.
– Förpackningen kopplad till ett attraktivt pris, smak och kvalitet har skapat drag i butikernas hyllor, förklarar Axfoods marknadschef Ulf Renée .
Garant har byggts upp till ett starkt varumärke, utan traditionell marknadsföring. Bland annat har märket en egen hemsida tyckomgarant.se och konsumenterna kan lämna synpunkter och få svar på frågor via de flesta kanalerna på sociala medier.
– Vi försöker hela tiden förändra oss, säger Ulf Renée och berättar att man nu går vidare med att utveckla förpackningarna. Formgivningen är fortfarande viktigt, men Axfood tittar också på nya funktioner och nya material.
– Vi ser över hela värdekedjan, säger Ulf Renée.
Lär mer om förpackningar i Dagens Handel nr 12, som är ute nu.
FOTNOT: Lyssna mer på Axfoods tankar om EMV-förpackningar på mässan Scanpack i Göteborg. Ulf Renée intervjuas av Dagens Handels chefredaktör Thomas Karlsson i Heta stolen tisdag 20 oktober kl 12.00.