Medieföretag e-handelssatsar
Bonnierbolagen Adlibrisgruppen och TV4-Gruppen lanserar i samarbete nya e-handelssatsningen Kökets favoriter. Målet är att bli den ledande e-handelsbutiken för köksprylar.
- Det finns ett stort engagemang kring matlagning och bakning men inom e-handeln är det fortfarande ett litet segment. Med Kökets favoriter vill vi skapa en inspirerande butik med ett brett tilltal, starka varumärken till konkurrenskraftiga priser, snabba leveranser och ett sortiment med fokus på färg, form och kvalitet. En lustfylld shoppingupplevelse har varit i fokus i utvecklingen av tjänsten, säger Julia Reuszner , chef kategorisajter Adlibrisgruppen i ett pressmeddelande.
Camilla Everberg , affärsområdeschef mat på TV4-Gruppen beskriver strategin bakom :satsningen så här:
- Kökets favoriter blir först ut i en omfattande satsning på mat för TV4. Genom samarbetet med Adlibris föds en stark och inspirerande e-handel och TV4 bryter ny mark. Vi bygger nu också ett helt nytt ekosystem runt mat för att stärka vårt totala materbjudande till konsument. Genom integrerade helhetslösningar för annonsörer ökar vi också effekten för dem. Vårt mål är att skapa den ledande och mest inspirerande matupplevelsen på alla plattformar genom att erbjuda innehåll, produkter och tjänster som tar användarna från inspiration till handling.
Bland de varumärken som säljs på Kökets favoriter ingår Global, Ankarsrum, Iittala, Eva Solo, Stelton, House Doctor, Kusmi te, Rosendahl, Johan & Nyström, Skeppshult, Skultuna, Dualit m.fl.
Kökets favoriter blir ett nytt tillskott till Adlibrisgruppen, som idag består av Adlibris, Discshop, Odla.nu och Bamba.