23948sdkhjf

Tapp för VRG

Venue Retail Group ökad förlusten under räkenskapsårets fjärde kvartal.
Venue retail groups totala försäljning för fjärde kvartalet, juni–augusti uppgick till 221,9 miljoner kronor jämfört med 242,7 miljoner kronor under samma period i fjol.

Resultatet före av- och nedskrivningar var -16,6 miljoner kronor (-4,9).

– Under året har vi arbetat intensivt med ett omfattande strukturprogram innebärande såväl offensiva satsningar som mer defensiva åtgärder. Trots en allmänt svag marknad, framför allt i Norge, med minskad trafik till våra butiker har VRG nu etablerat en god plattform för framtida lönsamhet, säger vd i en presskommentar.

Under kvartalet har Jonas Ottosson utsetts som ny vd efter Christel Kinning som varit tillförordnad vd sedan 1 september 2014. Under perioden har en butik stängt och antalet butiker uppgår till 141, jämfört med 150 föregående år.

Bolaget har dessutom lanserat ett nytt butikskoncept, A-To-B, med fokus på reseprodukter. Första butiken öppnade i Täby centrum i augusti. I november etableras konceptet i Mall of Scandinavia.

Bolaget driver kedjorna Rizzo, Accent, Morris och A-To-B.

/habit.se Katarina Angelin

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064