23948sdkhjf

Bra skidsäsong lyfte Skistars butiker

Skistars satsning på egna butiker och näthandel har varit lyckosam. Under det senaste verksamhetsåret ökade försäljningen med 60 procent.
Alpinaktören Skistar summerar den gångna säsongen som en av de mest framgångsrika i företagets historia. Antalet skiddagar ökade med mer än sju procent, och koncernens rörelseresultat ökade med 59 procent jämfört med förra året vilket gav det högsta rörelseresultatet någonsin, enligt Skistars bokslutskommuniké för verksamhetsåret 2014/15.

Skistars sex sportbutiker, i Sälen, Åre och Vemdalen, och den e-handel som startades för ett år sedan har också haft en kraftig tillväxt. Intäkterna från försäljning i sportbutiker ökade med drygt 60 procent och uppgick till 116 miljoner kronor (72), enligt bokslutskommunikén.

Totalt uppgick Skistars omsättning till 1 899 miljoner kronor (1 750) där de största intäkterna kommer från försäljning av skipass, drygt en miljard kronor, följt av bland annat logi och skiduthyrning. Koncernens rörelseresultat för helåret ökade med 59 procent till 371 miljoner kronor (233).

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062